Kaip rūpintis savo širdies sveikata


Pasaulinės širdies dienos proga kviečia duoti pažadą 93 LRT. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, jog rugsėjo ąją Pasaulinės širdies federacijos iniciatyva minima Pasaulinė širdies diena.

Kaip pasirūpinti savo širdies sveikata?

Širdies ir kraujagyslių ligos yra pagrindinė mirties priežastis pasaulyje, rašoma pranešime žiniasklaidai. Bet nebūtinai taip turėtų būti: bent kiek pakeitę savo gyvenseną galime sumažinti širdies ligų ir insulto riziką, pagerinti savo gyvenimo kokybę ir rodyti gerą pavyzdį jaunesnėms kartoms.

kaip rūpintis savo širdies sveikata

Šis pažadas — tai būdas pasakyti sau, žmonėms, kurie mums rūpi, ir visiems pasaulio žmonėms, kaip svarbu yra rūpintis savo širdies sveikata. Kasmet pasaulyje dėl minėtos priežasties miršta apie 17,9 mln. Lietuvoje kraujotakos sistemos ligos sudarė daugiau kaip pusę, t.

kaip rūpintis savo širdies sveikata

Lėtinė išeminė širdies liga yra pagrindinė mirties priežastis tarp darbingo amžiaus 16—64 m. Lietuvoje nuo šios ligos mirė 17,8 proc. Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai yra rūkymas, padidėjęs arterinis kraujo spaudimas, padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje, netaisyklinga mityba bei mažas fizinis aktyvumas.

Kiti rizikos veiksniai, turintys įtakos širdies ir kraujagyslių ligoms vystytis, yra antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, piktnaudžiavimas alkoholiu ir psichinis bei socialinis stresas.

kaip rūpintis savo širdies sveikata

Dažnai širdies ir kraujagyslių ligų galima išvengti. Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai apskaičiavo, jog vidutinis arterinio kraujo spaudimo, cholesterolio koncentracijos kraujyje sumažinimas, metimas rūkyti gali daugiau negu dvigubai sumažinti sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis.

kaip rūpintis savo širdies sveikata

Pasaulinė širdies federacija ragina paminėti Hipertenzijos, pvz., mėsininko, gydymo metodas širdies dieną ir pasižadėti keisti savo įpročius, pradėti valgyti subalansuotą maistą, reguliariai mankštintis, sumažinti alkoholio vartojimą, nerūkyti arba mesti, jei rūkote.

Šie maži pokyčiai ne tik pagerins Jūsų sveikatą, bet ir padės mėgautis pilnaverčiu gyvenimu.

Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus

Fizinis aktyvumas. Stenkitės, kad fizinis aktyvumas taptų įprasta jūsų gyvenimo dalimi. Pavyzdžiui, naudokitės laiptais, o ne liftu, kaip rūpintis savo širdies sveikata iš autobuso keletą stotelių anksčiau ir eikite likusį kelią pėsti, žaiskite su vaikais judrius žaidimus, važiuokite dviračiu į darbą, intensyviai atlikite namų ruošos darbus. Fizinis aktyvumas yra puikus būdas atsikratyti streso ir kontroliuoti savo svorį — stresas ir antsvoris taip pat daro įtaką širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimui.

Subalansuota mityba. Su maistu kasdien turime gauti būtinų organizmui medžiagų: riebalų, angliavandenių, baltymų, vitaminų, mikroelementų, skaidulinių medžiagų. Visų šių medžiagų santykis turi būti subalansuotas.

Pasaulinės širdies dienos proga kviečia duoti pažadą

Netinkamai maitinantis santykis sutrinka. Širdžiai ir kraujagyslėms ypač žalingas per gausus gyvulinių riebalų, lengvai pasisavinamų angliavandenių, druskos, per mažas šviežių daržovių, vaisių, skaidulinių medžiagų, vitaminų, kalio, magnio kiekis.

kaip rūpintis savo širdies sveikata

Valgykite daug šviežių vaisių ir daržovių, įvairių grūdų produktų, liesos mėsos, žuvies, žirnių, pupelių, lęšių ir mažai sočiųjų riebalų turinčių maisto produktų.

Saikingai vartokite perdirbtus maisto produktus, kuriuose dažnai yra daug druskos, cukraus ir riebalų.

Kraujagyslių chirurgas patarė, kaip padėti savo venoms

Venkite alkoholio ar bent jau sumažinkite jo kiekį, venkite ir saldžiųjų gėrimų. Saldumynus keiskite šviežiais vaisiais.

5 patikrinti būdai apsaugoti savo širdį

Gerkite pakankamai vandens. Gyvenimas be tabako.

  • Pasaulinės širdies dienos proga kviečia duoti pažadą - LRT
  • Sergant hipertenzija, kaip skystinti kraują
  • Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, jog Pasaulinės širdies federacijos iniciatyva kasmet rugsėjo mėnesio 29 d.
  • 5 patikrinti būdai apsaugoti savo širdį
  • Naujienos Minint Pasaulinę širdies dieną kviečiame prisiminti savo širdį Rugsėjo 29 d.
  • Hipertenzijos ryšys su širdimi

Atsisakius rūkymo, širdies ir kraujagyslių ligų rizika per metus sumažėja per pusę, o po 15 metų grįžta į nerūkančio žmogaus lygį. Venkite ir tabako dūmais užterštos aplinkos — nuolatinis buvimas prirūkytoje patalpoje ženkliai padidina širdies infarkto riziką.

  1. Hipertenzija be galvos skausmo
  2. Gera širdies sveikata – tavo pareiga | taf.lt
  3. Moterų sveikata širdies liga
  4. Hipertenzija ir dializė

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena apie kvalifikuotos pagalbos galimybę vykdant Pasaulinės širdies federacijos skatinamus pažadus. Visapusiška įvairių sričių sveikatos priežiūros specialistų pagalba yra prieinama daugeliui Lietuvos gyventojų: dalyvaukite Širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto rizikos grupių asmenų sveikatos stiprinimo programoje.

Gera širdies sveikata – tavo pareiga

Šios programos tikslas — supažindinti kaip rūpintis savo širdies sveikata širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos veiksniais, išmokyti keisti gyvenseną, valdyti stresą, pasirinkti sveikatai palankią mitybą bei fizinį aktyvumą ir taip stiprinti rizikos grupės asmenų sveikatą. Programoje gali dalyvauti kaip rūpintis savo širdies sveikata, priklausantys širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos grupei, tačiau šiomis ligomis dar nesergantys. Informaciją parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Neinfekcinių ligų profilaktikos skyrius.

kaip rūpintis savo širdies sveikata

Širdis, ruduo.