Nuotolio bėgimo širdies sveikata. Bėgimas: kodėl verta ir kaip pradėti bėgioti?


sveikatos priekyje širdis protinga

Nepaisant kai kurių publikacijų autorių susirūpinimo, dėl galimo žalingo bėgimo poveikio kojų sąnariams ir širdžiai, nustatyta, kad bėgimas turi didelę naudą sveikatai. Bėgimas yra gera prevencinė priemonė nuo nutukimo ir gerina psichoemocinę būseną. Yra nemažai įrodymų, kad reguliarus, tinkamo intensyvumo ir trukmės bėgimas gali užkirsti kelią lėtinių ligų atsiradimui, įskaitant koronarinę širdies ligą, insultą, hipertenziją, diabetą, hipercholesterolemaniją, osteoporozę ir kitas ligas.

Mokslininkas Lee su kolegomis nustatė, kad bėgimas yra stiprus veiksnys, kuris veikia organizmo morfofunkciją, dėl to mažėja susirgimų ir priešlaikinės mirties rizika.

2 tipo cukrinis diabetas 2 tipo maisto hipertenzija

Šie pokyčiai yra susiję su fizinio krūvio kiekiu, reguliarumu ir intensyvumu. Bėgimo populiarumas pasaulyje didėja geometrine progresija. Sporto, medicinos ir kiti mokslininkai didelį dėmesį skiria tyrimams, kurie nustato bėgimo metu vykstančius organizmo procesus, treniruočių metodų efektyvumą, slenkstinius krūvius, kurie turi teigiamą poveikį sveikatai.

Paplitusį mitą apie bėgimo žalingą poveikį sveikų asmenų apatinių galūnių sąnariams paneigė daugelis mokslininkų. Nustatyta, kad vidutinio sunkumo bėgimas, asmenims be anatominių pokyčių nesukelia pavojaus osteoartrito vystymuisi, tačiau asmenims, kurie yra patyrę sužalojimų, yra padidėjusi apatinių galūnių osteoartrito išsivystymo ir progresavimo rizika.

ar galima hipertenzija eiti į garinę pirtį

Mokslininkai teigia, kad sunkios ištvermės treniruotės pavyzdžiui: maratonai, ultramaratonai, labai ilgų nuotolių dviračių lenktynės gali sukelti struktūrinių širdies pokyčių, įskaitant kairiojo prieširdžio ir skilvelio išsiplėtimą ir hipertrofiją.

Be to, sunkios, ilgos trukmės ištvermės treniruotės gali būti susiję su aritmija ir miokardo pažeidimu.

ar galima vartoti amitriptiliną nuo hipertenzijos

Mokslininkai atlikę tyrimą su 53 tūkst. Jeigu nuotolio bėgimo širdies sveikata šių rekomendacijų, gali išsiplėsti širdies kameros, sumažėti dešiniojo širdies skilvelio galimybė pumpuoti kraują.

Bėgimas šiandien ir kodėl verta bėgioti - taf.lt

Mokslininkai Swärdh ir Brodin atlikę 31 metus trukusį tyrimą padarė išvadą, kad bėgimas vidutiniu intensyvumu 3 kartus per savaitę po 60 min.

Vieno ilgiausiai pasaulyje trukusio tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių, kurie kasdien bėgiodavo nors nuotolio bėgimo širdies sveikata 5—10 min.

3 laipsnio hipertenzija nemažėja

Dažniausiai kaip kliūtį užsiimti fizine veikla žmonės įvardija laiko trūkumą, tačiau mokslininkai nustatė, kad tik 10 min. Nustatyta, kad 5 metus per savaitę 1—2 kartus bėgant apie 5—10 min.

Taigi, naudingos ir trumpos treniruotės, pranešė American College of Cardiology Foundation.

Skaitykite forume: Dalintis: Kaip pradėti bėgioti? Ką reikia žinoti apie save ir priemones, reikalingas aktyviam judėjimui?

Tyrime, kuriame dalyvavo beveik 18 tūkst. Taip pat nustatyta, kad nesvarbu, kokia buvo bėgimo trukmė, greitis ir treniruočių dažnis, mirtingumas buvo mažesnis bėgikų nei sėslių tiriamųjų. Sėkmės bėgiojant!

kuri grupė turėtų būti vartojama sergant hipertenzija